mokini43

Hatha yoga

Hatha yoga je ena izmed tradicionalnih praks, ki se jo izvaja že tisoče let. Izvira iz Indije in prvotno so jo izvajali le moški. Kasneje so se pridružile tudi ženske. Postopoma se je razširila po celem svetu in sedaj že skoraj marketinško uporabljajo besedo joga, mantra in še kaj, v fitnesu, kozmetiki, kot motivacijski stavek ali kot frazo. Verjetno ste že slišali marsikatero na račun karme?

In kako to, da se je tako močno razširila po celem svetu? Predvsem zato, ker ljudje začutijo blagodejen vpliv na vsesplošno počutje. Ker opazujemo in delujemo vsaj na treh ravneh: telo, um in energija. Ljudje se naučijo pravilnega diha, morda izboljšajo telesne bolečine, ki so bile prisotne vrsto let ali pa najdejo notranji mir. Marsikdo celo začuti, kako globoka je ta filozofija in pristop, ki je predan preko Patanjalijevih joga suter. Tako lahko pri jogi kopljemo vedno globlje, tako široka in obsežna je, da se lahko uči in čuti vsak dan. Sčasoma to postane življenjski stil. Začne se enkrat tedensko in kmalu začutiš, da želiš še več. A, tako se začne in ta korak je najpomembnejši, ko želimo narediti korak k sebi.

Vseeno se želim dotakniti nekaj najbolj pogostih zmotnih prepričanj glede joge.

1.JOGA JE SAMO ZA ŽENSKE; kot sem že prej omenila so jogo ustvarili moški. Je namenjena tako krepitvi, kot raztezanju. To izvajamo postopoma in po načelu ahimse – nenasilja. In drugo zmotno prepričanje je, da na jogi samo ležimo. Da, morda na koncu, ko se želimo umiriti, sprostiti. Drugače želimo spodbuditi cirkulacijo, presnovo in preko asan vplivati na razstrupljanje. Istočasno krepitev z lastno telesno težo in raztezanje, postopoma in z globokim dihom. V Indiji še sedaj v večini prakticirajo jogo moški, le tu v Evropi je zaenkrat še malce zmotno prepričanje, da je prelahko, “prežensko” ali celo da se ne spodobi za moškega, da hodi na jogo. K sreči je tega vedno manj.

2. NISEM RAZTEGNJEN/A, ZATO JOGA NI ZAME; ravno zato je potrebno priti na jogo. Tu ne delamo nič na silo, ampak si vzamemo čas, da postopoma, umirjeno raztezamo toge, nesproščene mišice. Za začetnike uporabimo tudi jogijske pripomočke ( kvader, trak, blazina, deka ) ali pa dodajamo prilagojene položaje. Telo ogrevamo postopoma in predvsem opazujemo povezavo nesproščenosti telesa, z aktivnim umom in površnim dihom. Tu je namreč ključna povezava. Ko se um umiri, ko odpada tekmovanje, izvajanje položajev na silo, takrat pride tudi asana. Ko se ponovno naučimo pravilnega diha ( ja, kot dojenčki smo vsi pravilno dihali v trebušček ), potem telesu sporočamo, da se lahko sprosti in tako poglobimo položaj.

3. PREVEČ ENERGIJE IMAM, NE MOREM SE UMIRITI; ravno zato je potrebno priti na jogo. Ljudje se namreč identificirajo le z enim pogledom nase. A, to da ima oseba ogromno energije, ne pomeni, da bo oseba to energijo izgubila. Obratno, še več jo prejme, le da se sedaj koristi v bolj balansirani obliki. Namreč, joga vzpodbuja, da v sebi prebudimo sonce – ha in luno -tha, le takrat smo v resnici uravnoteženi. Tako kot potrebujemo vdih, potrebujemo izdih. Krepitev in raztezanje. Aktivnost in sprostitev. V kolikor se potencira le en vidik, se slej kot prej zaznajo lahko zdravstvene težave. Recimo oseba, ki je ves čas aktivna, bo najverjetneje dobila kakšen čir na želodcu, hemeroide, pojavila se bo nespečnost, morda izgorelost, boleče menstruacije, migrene in pri moških impotenca. Včasih pa le hudo obremenjena psiha, ki lahko vodi v konstanten stres, duševne težave.Sedaj je skoraj moderno, da se ne ustavimo. Tako na kratki in dolgi rok izgubljamo stik s seboj. S pravilnim pristopom postopoma umirimo delovanje osebe. Preko dihalnih tehnik, meditacije, kontemplacije in seveda tudi asan. Govorim iz lastnih izkušenj, seveda..

4. PRESTAR/A SEM; nikoli v življenju nisem vadil/a jogo. Joga je tako čudovita, res tako čudovita filozofija, da ni pomembno, koliko je oseba stara, ampak samo ali želi narediti nekaj zase. Za svojo psihofizično počutje, za svoj dušni mir, za stik s srcem. Da, morda v resnici kakšna asana res ne bo šla, ampak iskreno le redki praktiki to dosežejo. Pa to ni bistvo. Ker ne učimo tekmovalnosti ampak spoznavanje samega sebe, taki kot ste v tem trenutku. Zato pa so različni programi, ki so namenjeni različnim željam in predstopnjam znanja. A, vseeno sem na lastne oči videla izjemne napredke oseb, ki so se mi po kakšnem letu, s solzami v očeh, zahvaljevale, ker si nikoli niso predstavljale, da bodo uspele narediti določen položaj.

Ker je pomembna tehnika, nežnost in zaupanje. Vase in v jogo. Učitelji smo prevodniki modrosti joge in z največjo željo, jo želimo predati prav vam. Vsakemu, ki želi narediti nekaj zase.

Kaj boste torej lahko prejeli s hatha jogo?

  • samozavest, notranjo moč in zaupanje
  • krepitev in raztezanje telesa
  • znanje o dihalnih tehnikah
  • znanje o meditaciji
  • čas za sprostitev
  • stik s čustvi
  • prebuditev intuicije
  • poznavanje energetskega sveta
  • poznavanje muder
  • regeneracijo in detox
  • vitalnost hrbtenice
  • znanje o duhovnost
  • osebna rast

Pridružite se nam:

HATHA YOGA 1

torek in/ali četrtek,  18:15 – 19:15

HATHA YOGA 2

torek 19:30 – 20:30

Investicija:

12 obiskov je 120€ ( 1 tedensko )

24 obiskov je 225€ ( 2 tedensko )

V Mokini yoga studiu učimo tradicionalno hatha yogo, prilagojeno našemu času in prostoru. Ker sem večino izobraževanj opravila ravno v Indiji je še kako pomembno, da predajam to pristno prakso tudi naprej, vam.

Več: http://mokini.si/urnik/

 

PRIJAVNICA ZA NOVE ČLANE:

Vaše ime (obvezno)

Vaš priimek (obvezno)

Ime tečaja (obvezno)

Morebitne poškodbe/zdravila/težave (obvezno)

Telefon (obvezno)

Email (obvezno)

Kje ste izvedeli za nas: (obvezno)

 Facebook Instagram Google iskalnik Youtube Prijatelji Članki Spletna stran Oglas Drugo

Želim prejemati novosti, obvestila na mejl:

 DA

V želji, da poslujemo skladno s Splošno uredbo o varstvu podatkov (GDPR), prosimo za vašo privolitev, da lahko MOKINI YOGA CENTER vpisane osebne podatke uporabi za obveščanje o morebitnih akcijah, delavnicah itd.

Današnji datum (obvezno)